I podnikání na internetu je provázeno potřebou reklamy, ani zde se nedá bez propagace obejít. Podnikatelům by se sice mohlo zdát, že při počtu lidí, kteří využívají služeb internetu, toho zapotřebí není, protože se v davu těch, kdo se v tomto virtuálním světě vyskytují, přece musí najít dostatek zákazníků na to, aby se něčí živnost vyplatila, jenže ve skutečnosti tomu tak bohužel není. Potenciálních klientů je sice na internetu víc než dost, jenže než tito využijí něčí nabídku, která je na síti vyvěšena, musí se o ní nejprve dozvědět a zjistit, zda a v čem je tato výhodná. A protože je na internetu různých konkurenčních webů víc než dost, není vůbec záruka, že si někdo z lidí určité nabídky všimne.
Reklama pak pochopitelně stejně jako ve skutečném světě poslouží takovému internetovému podnikateli právě k tomu, aby se o něm publikum dozvědělo a dostalo chuť právě to zde nabízené využít a zaplatit za to. Totiž mělo by tomu tak být, jenže bohužel ne vždy tomu tak i je. Reklamy totiž nejsou všechny stejné, a ne všechny jsou dostatečně účinné a efektivní.
Jsou reklamy, které podnikateli skutečně pomohou s nalezením zákazníků a s dosahováním zisků, ale jsou i takové, u nichž je jen někde na síti vyvěšeno nějaké sdělení, které stojí zadavatele takové reklamy peníze a nakonec se nemusí vyplatit, protože neosloví klidně vůbec nikoho.
Mezi efektivní typy propagace patří nesporně PPC – systém. U toho totiž platí ten propagovaný pouze za skutečně dosažený výsledek, tedy za to, kolik taková reklama přiláká zájemců, z jejichž řad se nakonec rekrutují zákazníci.
PPC – specialista tedy není placen za sliby. Je placen za skutečně prokázané služby. Což znamená, že se tento snaží ze všech sil tomu propagovanému pomoci k úspěchu. Jinak by si na sebe totiž nevydělal.
A tak je záhodno na PPC reklamy sázet. U těch se nedá prodělat.