Reklama je zpravidla placená forma propagace výrobku či služby, obchodní značky, myšlenky či samotné společnosti. Její hlavní cíl je jasný úplně každému – má prodávat. Existuje hned několik možných druhů reklamy – buď mluvená (televize, rádio, internetové reklamy) nebo tištěná (plakáty, letáky, v novinách či časopisech, na billboardech) a další. Využívají jí převážně obchodní společnosti, včetně neziskových organizací, někdy také slouží k vyzdvihnutí jména jedince (například celebrita, sportovec).
Kromě toho ale existuje také další možnost dostávání do povědomí. Je to formou reklamních předmětů, kterými zpravidla bývají různé drobnosti (klíčenky, žetony do nákupních košíků, propisky, odznaky, reflexní pásky a další). Často se ale můžeme setkat i s mnohem hodnotnějšími předměty jako jsou reklamní mikiny, trička, tašky, čepice a jiný textil a další dary.
Tyto předměty používá většina firem vlastně k dosažení dvou cílů. Tím prvním je obdarování partnerů, novinářů či zákazníků, kteří pak tyto předměty dostanou do míst, kam by se jinak třeba povědomí o značce společnosti jinak nedostalo. Z tohoto důvodu je nutné, aby na sobě tyto věci měly relevantní informace, které případným zájemcům usnadní cestu, jak společnost najít. Jsou jimi www adresy či kontakty, základní informace o tom, čím se firma zabývá a další klíčové informace. Druhým účelem je jakási přidaná hodnota, kdy společnost tím, že něco partnerovi daruje, stoupne u něho na ceně. A také se tím zvýší důvěryhodnost vzájemné spolupráce.
Předměty mohou být vyrobeny v mnoha variacích: textilní výrobky, dekorační předměty či třeba praktické dárky, které jsou asi nejoblíbenější. Mimoto je možné je použít jako ceny v tombole či jiné soutěži.
Reklamní a dárkové předměty jsou snadným a velmi nenásilným prostředkem, jak získat nové zákazníky a klienty. Zároveň je to pozornost pro dlouholeté a významné klienty, kteří se pak budou cítit polichoceni a při rozhodování mezi více společnostmi pak mohou dát přednost právě „pozornější“ firmě.